Souriceau over Atlanteren

Jean-Claude Montesinos 
drar i januar til Tenerife og seiler sin Souriceau over Atlanteren. Han er sjef for en lokaal Volvoavdeling i Frankrike og har tatt regien over et lite prosjekt og laget det stort. 




Budsjettet er på svimlende 90 000€! Men da inkluderer det noen fete hotellopphold.
Og det er HT, hors tax, uten mva.

Båten fikke han billig 20 000€, men det er særlig posten Administrativ, som er uvanlig godt budsjettert, Se posten  "Rémunération skipper (salaire + charges sociales): 20.000 EUR",  Han er jo leder i et firma, han er 59år, han må jo få kompensert sin lønn for de fire ukene han er avgårde. Dette er ikke ferie, dette er jobb.


 ADMINISTRATIF : 38.000 EUR
Assurances / rapatriements : 1.000 EUR
Frais de communication : 7.000 EUR
Dont : PLV + autres supports, téléphone portable, mails, site Internet, présentation bateau salons nautiques (Cannes, Paris), animations diverses
Rémunération skipper (salaire + charges sociales): 20.000 EUR
Rémunération assistance (salaire + charges sociales) : 5.000 EUR
Frais administratifs de gestion (provision) taxes & fiscalité : 5000 EUR

overstatt google:
Forsikring / hjemsendelse: € 1000
Kommunikasjon kostnader: € 7000
Inkludert: POS + andre medier, telefon, e-post, nettside, presentasjon båt båtmesser (Cannes, Paris), ulike animasjoner
Skipper kompensasjon (lønn + sosiale kostnader): € 20.000
Støtte kompensasjon (lønn + sosiale kostnader): € 5000
Administrative kostnader ved forvaltningen (bestemmelsen) Skatter og Skatt: 5000 EUR

Inntektene kommer fra IDPHARES og Antagelig Volvo Penta, som betaler ut lønnen hans, selv om han koser deg på langtur. 
Det er bare noen små anmerkelser ved dette prosjektet, tanken bak båten, var å tilby et rimeligere alternativ til langtur i et kriserammet €uropa. Det hele startet skjevt ut ved at verftet kjørte prisen for høyt, så ingen kunne kjøpe den. Tilslutt ble den lyst ut for salg for 20 000€. Mulig at dette er andre eier etter verft. Dette er også en riktigere markedspris for en slik liten båt.

De har ikke rettet på ting som testpilotene påpekte i seilblader. Masten er for tung, bauspydet for spinkelt. Han er utstyrt med en enkel Autopilot uten gyro, Raymarine ST2000, den er ikke god nok i bølger. Han har ikke satt opp båten for å seile uten autopilot. 

Så dette kan bli spennende.

Han kan jo gjøre som en det ble fortalt om i et mini-transat race:  Hver kveld tok han ned seilene, tok på seg pysjen og krøp til sengs - det er ikke værre.

Kommentarer